بررسی انتصابات اخیر زاکانی در شورای شهر

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه هم اندیشی اعضای شورا و شهردار تهران، رییس کمیته ارزیابی شهرداری روند انتصابات را توضیح داد.

ایرنا نوشت: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسه هم اندیشی اعضای شورا و شهردار تهران، رییس کمیته ارزیابی شهرداری روند انتصابات را توضیح داد.

علیرضا نادعلی روز یکشنبه در حاشیه نوزدهمین جلسه شورا در جمع خبرنگاران با اشاره به جزییات جلسه هم اندیشی شهردار و اعضای شورای شهر تهران افزود: پیش از آغاز جلسه شورا، جلسه هم اندیشی میان اعضای شورا و شهردار تهران و چند تن از معاونان شهردار و رییس کانون ارزیابی برگزار شد و روند انتصابات و فعالیت کانون ارزیابی و پنل های تخصصی و روش های علمی انتخاب ها توضیح داده شد و برخی از اعضا ایراداتی داشتند که مطرح کردند و به آنها نیز پاسخ داده شد.

وی ادامه داد: اعضای شورای شهر از روند علمی فعالیت کانون ارزیابی آگاه شدند و خوشبختانه کانون ارزیابی نیز سابقه قدیمی در شهرداری تهران دارد چراکه این کانون ۱۰ سال پیش در زمان آقای قالیباف تشکیل شده بود و این تیم، همان تیم هستند.

سخنگوی شورای شهر تهران اضافه کرد: اعضای شورای شهر مصادیقی را مطرح و تاکید کردند که دست شهردار در انتصابات باز است و شورا در این انتصابات نه فشاری آورده اند و نه خواهند آورد.

نهادهای مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی به یاری شهرداری تهران بیایند

همچنین سوده نجفی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز پیشنهاد کرد که کار گروهی تشکیل و تمام سازمان های مسئول در حوزه آسیب های اجتماعی در کنار شهرداری قرار گیرند و به یاری شهرداری بیایند.

وی در جریان نوزدهمین جلسه شورا به حضور متکدیان در شهر تهران تذکر داد و اظهار داشت: یکی از آسیب‌های جدی اجتماعی شهر تهران حضور متکدیان در سطح شهر و جامعه است که به یک معضل جدی اجتماعی تبدیل شده است که این معضل می تواند آسیب‌های جدی روانی و بهداشتی بر شهروندان داشته باشد.

این عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که یکی از دغدغه‌های کمیته سلامت نیز مساله تکدی‌گری به عنوان یک پدیده جهانی است که در کشورهای در حال توسعه بارزتر است.

نجفی گفت: اما تعدادی از کشورهای پیشرفته تا حد مناسبی توانسته اند این معضل را مدیریت و بهبود ببخشند.

وی با بیان اینکه گدایی محصول نابسامانی اجتماعی و تکدی گری دارای پنج شاخصه است، گفت: مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی موضوع تکدی‌گری را جرم شناخته و در ماده ۷۱۲ قانونگذار به وضوح ‌اعلام می کند که هر کس اقدام به این عمل کند از یک‌تا سه ماه محکوم می شود و تمام اموالی را که از این راه به دست آورده مصادره می شود.

وی ادامه داد: در ماده ۷۱۳ قانون گذار صراحتا اعلام می کند کسانی که از اطفال کودک و غیررشید به عنوان ابزار و وسیله ای برای مقاصد شخصی استفاده نمایند از سه ماه تا ۲سال حبس و اموالی که از این طریق به دست آورده اند مصادره می شود و این کار مصداق بارز کودک ازاری محسوب می شود.

نجفی معضل جدی دیگر را حضور اتباع بیگانه برای تکدی گری در شهر تهران دانست و گفت: این موضوع در حال تسریع است و باید پرسید که این افراد چگونه وارد کشور شده اند و با چه اسناد هویتی در شهر تردد و اشکارا اقدام به تکدی گری می کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: اکثر این افراد موارد بهداشتی را رعایت نمی کنند و موجب انتقال بیماری ها می شوند که این برای کمیته سلامت شورای شهر نیز یک معضل است.

وی تاکید کرد که نباید تنها از شهرداری تهران برای رفع این معضل توقع داشت‌ و همت سایر دستگاه ها از جمله وزارت کار و رفاه اجتماعی، کمیته امداد، استانداری، نیروی انتظامی، قوه قضاییه، فرمانداری و وزارت بهداشت را می طلبد.

نجفی گفت: این نهادها باید کنار شهرداری و شورای شهر تهران قرار گرفته و این آسیب اجتماعی را به نحو احسن مدیریت کنند.

وی پیشنهاد کرد: کار گروهی تشکیل و از تمامی این سازمان ها دعوت شود و کار به صورت عملیاتی پیگیری شده و نتیجه آن به گوش مردم و شورای اسلامی شهر تهران رسانده شود.

نجفی از اصحاب رسانه نیز خواست تا حصول نتیجه دلخواه این تذکر را به صورت جد پیگیری کنند.