برخورد قاطع با دستگاه‌های اجرایی پرمصرف

علی فرخزاد گفت: با اداراتی که بی رویه برق یا گاز مصرف می‌کنند برخورد خواهیم کرد و در نهایت در صورت عدم توجه مسئولان مربوطه، برق یا گاز آن اداره قطع خواهد شد.

علی فرخزاد گفت: با اداراتی که بی رویه برق یا گاز مصرف می‌کنند برخورد خواهیم کرد و در نهایت در صورت عدم توجه مسئولان مربوطه، برق یا گاز آن اداره قطع خواهد شد.

علی فرخزاد، معاون استاندار قزوین گفت: در جلسه کارگروه مقابله با پدیده گرد و غبار که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: با ورود به فصل سرما، موضوع تشدید در آلودگی هوا را در پیش خواهیم داشت و به همین دلیل در دست داشتن آمار و اطلاعات دقیق جهت مشخص شدن درصد و میزان نوع آلاینده در کدام فصل، در چه قسمتی از تولیدات صنایع یا خودروها ضرورت دارد تا از این طریق تصمیمات درست در نظر گرفته شود.

وی افزود: تمامی دستگاه‌ها ملزم به انجام معاینه فنی خودروهای درون آن اداره هستند و در حوزه صنایع پس از مشخص شدن نوع آلاینده اخطار لازم داده خواهد شد تا بر اساس قانون هوای پاک اگر جابه جایی نیاز است در این کار در اولویت انجام شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: کنترل مراکز معاینه فنی باید در نظر گرفته شود و برای راه‌اندازی دستگاه‌های کنترل هوا نیز باید اقدام گردد تا هر چه سریع این دستگاه‌ها وارد مدار شوند.

فرخزاد اذعان کرد: شناسایی آلاینده و اطلاعات واحدهای صنعتی و کشاورزی از جمله مرغداری و دامداری‌ها باید بروز باشد تا از این طریق در شرایط بحرانی تصمیمات لازم در جهت تعطیلی موقت اتخاذ گردد.

این مقام مسئول ابراز کرد: علاوه بر مراکز فنی کنونی، دو مرکز معاینه فنی دیگر برای خودروهای سنگین در قزوین نیاز است و این موضوع باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: با ارزیابی صحیح، می‌توانیم در صرفه جویی انرژی موثر عمل کنیم؛ همچنین با اداراتی که بی رویه برق یا گاز مصرف می‌کنند برخورد خواهیم کرد و در نهایت در صورت عدم توجه مسئولان مربوطه، برق یا گاز آن اداره قطع خواهد شد.