بحران اوکراین هم محبوبیت بایدن را کاهش داد

نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به سیاست جو بایدن درخصوص "بحران روسیه و اوکراین" کاهش یافته است و این رئیس جمهور برای عملکرد خود همچنان نمرات و امتیازهای پایینی کسب می‌کند.

ایسنا نوشت: نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد که اعتماد آمریکایی‌ها به سیاست جو بایدن درخصوص “بحران روسیه و اوکراین” کاهش یافته است و این رئیس جمهور برای عملکرد خود همچنان نمرات و امتیازهای پایینی کسب می‌کند.

به نوشته روزنامه دیلی میل، یک نظرسنجی جدید گالوپ نشان داد که تنها ۴۰ درصد از شرکت کنندگان به مدیریت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا در امور و روابط خارجی رای مثبت دادند، در حالیکه ۳۶ درصد، میزان اندک این نظرسنجی، بایدن را به خاطر مدیریت او درخصوص تهدید روسیه علیه اوکراین تایید کردند.

جو بایدن همچنین در نظرسنجی‌های اخیر در رابطه با مدیریتش در حوزه اقتصاد و همه گیری کرونا، نمره های پایینی دریافت کرده و تمامی این‌ها جزو عواملی هستند که به کاهش محبوبیت او کمک کرده اند.

جو بایدن که در گذشته به عنوان رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنای آمریکا خدمت می‌کرد و همچنان به دانش خود از روابط بین‌الملل افتخار می‌کند، از سال گذشته شاهد کاهش محبوبیت خودش در نظرسنجی‌های مختلف بوده است و اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی‌ها اعتماد پایینی نسبت به او دارند.

در ماه فوریه سال گذشته، ۵۶ درصد سیاست خارجه جو بایدن را تایید می‌کردند؛ اما پس از خروج آشفته آمریکا از افغانستان و بی‌ثباتی موجود در وضعیت اوکراین، این رقم به ۴۰ درصد کاهش یافته است.

محبوبیت کلی بایدن در نظرسنجی گالوپ ۴۱ درصد ثبت شد، در حالی که مدیریت او در حوزه اقتصاد ۳۷ درصد را نشان میدهد. و این در حالیست که شرکت کنندگان از رکورد بالای تورم، ادامه محدودیت‌های همه گیری کرونا و افزایش قیمت گاز مرتبط با اقدامات روسیه در شرق اروپا “ناامید” هستند.