باید از روش‌های پوپولیستی در بسته شدن بودجه سال ۱۴۰۱ جلوگیری کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: سند دخل و خرج دولت در سال آینده باید به گونه‌ای بسته شود که به سرنوشت بودجه سال ۱۴۰۰ با کسری بودجه مواجه نشود.

تسنیم نوشت:عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: سند دخل و خرج دولت در سال آینده باید به گونه‌ای بسته شود که به سرنوشت بودجه سال ۱۴۰۰ با کسری بودجه مواجه نشود.

جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس ، با بیان اینکه دولت باید تا ۱۵ آذر لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ را به مجلس ارائه کند، گفت: در روزهای گذشته در کمیسیون درباره نحوه بسته شدن بودجه سال آینده جلسه مقدماتی را با مسئولان دولتی به ویژه رئیس سازمان برنامه و بودجه داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه سند دخل و خرج دولت در سال آینده باید به گونه‌ای بسته شود که به سرنوشت بودجه سال ۱۴۰۰ با کسری  مواجه نشود، ادامه داد: نباید در بودجه سال ۱۴۰۱ سقف بودجه بالا در نظر گرفته شود تا قدرت مانور دولت را کاهش بدهد.

نماینده شیراز در مجلس با بیان اینکه اعداد در بودجه سال آینده باید واقعی باشد و قابل تحقق باشد، افزود:در تدوین بودجه سال آینده باید به سمتی برویم که از ظرفیت‌های بخش غیردولتی برای تکمیل پروژه‌های عمرانی استفاده کنیم.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه باید از روش‌های پوپولیستی در بسته شدن بودجه سال ۱۴۰۱ جلوگیری کرد، اظهار داشت:استفاده از روش های نامناسب در تدوین سند دخل و خرج دولت در سال‌های گذشته باعث کسری بودجه و ایجاد مشکلاتی همچون به هم ریختن بورس شده است.

قادری با بیان اینکه دولت باید جسارت و جرات این را داشته باشد که در بودجه نویسی شیوه‌های دیگری را استفاده کند، گفت: بودجه نویسی در سال‌های گذشته باعث فرار سرمایه از کشور شده و امروز نگاه کنید چه میزان سرمایه از کشور به دلیل تورم و نابسامانی‌های اقتصادی از کشور خارج شده است.