باهنر با خاتمی دیدار کرده است؟ / قائم مقام او پاسخ داد

قائم مقام جامعه مهندسین گفت : دیدار آقای روحانی با مهندس باهنر در جلسه‌ای دو نفره صورت گرفته و موضوع آن دولت در سایه نبوده است.

ایسکانیوز نوشت: قائم مقام جامعه مهندسین گفت : دیدار آقای روحانی با مهندس باهنر در جلسه‌ای دو نفره صورت گرفته و موضوع آن دولت در سایه نبوده است.

علیرضا خجسته‌پور درباره مسائل مطرح شده پیرامون حضور محمدرضا باهنر در جلساتی با عنوان تشکیل دولت درسایه که توسط حسن روحانی و طیفی از اصلاح‌طلبان مطرح می‌شود، اظهار کرد: حضور مهندس باهنر در جلساتی با عنوان دولت در سایه صحت ندارد.

وی افزود: مهندس باهنر فردی سیاسی و شناخته شده است که دیدارهای مختلفی دارد، دیدار با آقای روحانی نیز از جمله همین دیدارها بوده است.

قائم مقام جامعه مهندسین با اشاره به حضور محمدرضا باهنر در جلسه‌ای به میزبانی اکبر ناطق نوری گفت: این جلسات با موضوع اعضای هیئت رئیسه مجلس پنجم صورت می‌گیرد که حجت‌الاسلام تقوی هم حضور دارند و هر دو ماه یکبار اتفاق می‌افتد و اخیراً هم دیداری با آقای علی لاریجانی داشته است.

وی اظهار داشت: باهنر با آقای خاتمی دیداری نداشته است و گفت: برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب اینگونه مطرح می‌کنند که باهنر در جلساتی با موضوع تشکیل دولت در سایه حضور دارد، خیر اینگونه نیست.

خجسته‌پور با تأکید براینکه محمدرضا باهنر جزو نخستین افرادی بود که از ریاست جمهوری آیت‌الله رئیسی اعلام حمایت کرد، افزود: باهنر در انتخابات ریاست جمهوری برای حمایت از آقای رئیسی ستاد تشکیل داد و تمام دبیران استان را رؤسای ستاد حمایت از رئیسی معرفی کرد، و این در حالی صورت گرفت که حتی برخی طیف‌های اصولگرایی هنوز حمایت خود را از ایشان اعلام نکرده بودند.

قائم مقام جامعه اسلامی مهندسین با تصریح اینکه مهندس باهنر در مسائل سیاسی و اقتصادی صاحب‌نظر است و نظراتش را در جایگاه دبیر کل یک حزب و عضوی از مجمع تشخیص مصلحت نظام در دیدار با سران قوا بیان می‌کند، خاطرنشان کرد: باهنر دیدارهایی با آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، حجت‌الاسلام غلامحسین اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس، علیرضا زاکانی شهردار تهران ،  داشته و نقطه نظرات خود را با ایشان در میان می‌گذارد. همچنین دیدارهایی با نمایندگان فعلی و سابق مجلس شورای اسلامی، وزرای دولت، معاونین رئیس جمهور و طیف‌های مختلف سیاسی دارد، بنابراین احتیاجی به ساختن دولت سایه و چنین مسائلی ندارد.

وی گفت: جامعه اسلامی مهندسین نیز تاکنون نظرات خود پیرامون مسائل کشور را در قالب بیانیه و برگزاری جلسات اعلام کرده است. هر ماه جلسات حزب با دعوت از یکی از اعضای دولت برگزار شده و نقطه نظرات حزب به گوش مسئولان دولت می‌رسد و از آنان پاسخ دریافت می‌کند. لذا طرح ایجاد دولت در سایه صحت ندارد و احتیاجی هم به آن نیست. جامعه اسلامی مهندسین حمایت از دولت مستقر را وظیفه خود می‌داند. و البته نظرات و پیشنهادات و نقدهای خود را نیز در راستای منافع ملی مطرح می نماید.

خجسته‌پور درباره اینکه تاکنون دعوتی از مهندس باهنر برای حضور در جلسات دولت در سایه  صورت گرفته یا خیر، گفت: از این موضوع خبر ندارم. دیدار آقای روحانی با مهندس باهنر در جلسه‌ای دو نفره صورت گرفته و موضوع آن دولت در سایه نبوده است. دیدار دو فرد سیاسی کشور بوده که پیرامون مسائل مختلف گفت‌وگو کرده‌اند و این جلسات نباید اینگونه تعبیر شود که باهنر دنبال تشکیل دولت در سایه است که مبنای واقعی ندارد.