مدیرعامل صبا تامین خبر داد:

افرایش سرمایه صبا تأمین به ۱۱۵۰۰ میلیارد تومان تصویب شد

مجمع عمومی فوق‌العاده صاحبان سهام شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین با حضور 88.9 درصد از سهام داران برگزار شد و افزایش سرمایه 53 درصدی صبا تامین به تصویب رسید. بر این اساس، سرمایه این شرکت طی دو مرحله از 75000 میلیارد ریال به 115000 میلیارد ریال افزایش خواهد یافت.

تجارت کلان به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین، سید محمدجواد میرطاهر، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری صبا تأمین در ابتدای این نشست با تشریح دلایل افزایش سرمایه این شرکت گفت: به منظور تامین منابع لازم جهت توسعه فعالیت‌ها، عدم خروج نقدینگی به واسطه تسویه مطالبات سهامداران و همچنین به منظور بهبود ساختار مالی، بهینه شدن نسبت های مالی و ارتقاء رتبه اعتباری شرکت، موضوع افزایش سرمایه در دستور کار قرار گرفته است.

وی در توضیح این بخش گفت: درصورت پرداخت مطالباتی از سهامدار عمده که ناشی از تقسیم سود حاصل از فروش سهام بوده است، این شرکت ناچار به دریافت تسهیلات از بانک یا انتشار اوراق تامین مالی و پرداخت هزینه مالی مضاعف می‌شود، که تبعات آن کاهش سودآوری شرکت خواهد بود؛ لذا افزایش سرمایه باعث اصلاح ساختار و بهینه شدن نسبت‌های مالی شرکت نیز می‌شود.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری صبا تامین با بیان اینکه سرمایه این شرکت از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران از مبلغ ۷۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال به ۱۱۵,۰۰۰,۰۰۰ میلیون ریال افزایش می‌یابد، ادامه داد: منابع حاصل از این افزایش سرمایه نیز جهت جایگزینی و توسعه پرتفوی شرکت به کار گرفته خواهد شد؛ که این موضوع موجب افزایش سودآوری و در نتیجه بهبود بازدهی شرکت در سال های پیش رو خواهد بود.

میرطاهر ضمن تشریح منابع و مصارف این افزایش سرمایه نیز توضیح داد: منابع این افزایش سرمایه ۴۰۰۰۰ میلیاردی از دو محل تامین می شود؛ بخشی از این منابع از سود انباشته شرکت به میزان ۱۸۰۰۰ میلیارد ریال محقق شده است و بخش دیگر این منابع از محل مطالبات و آورده نقدی سهام داران معادل ۲۲۰۰۰ میلیارد تعیین شده است. در بخش مصارف نیز ۱۲٫۵۰۰۰ میلیارد ریال آن صرف مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌پذیر و مابقی صرف اصلاح ساختار مالی خواهد شد.

در انتهای این مجمع، افزایش سرمایه ۵۳ درصدی شرکت سرمایه گذاری صبا تامین به تصویب سهامداران رسید.

انتهای پیام