افرادی که به سویه‌های قبلی کرونا مبتلا شده اند باز هم درگیر امیکرون می‌شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۴۰ درصد افرادی که به سویه‌های قبلی کرونا مبتلا شده اند، باز هم درگیر سویه امیکرون می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: ۴۰ درصد افرادی که به سویه‌های قبلی کرونا مبتلا شده اند، باز هم درگیر سویه امیکرون می‌شوند.

سید راشد جزایری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در سویه‌های قبل از حدود ۱۰۰ بیمار ۲ تا ۳ نفر جان خود را از دست می‌دادند، ولی با تزریق دز سوم واکسن کرونا، در سویه امیکرون از هر هزار بیمار ۲ تا ۳ نفر جان خود را از دست می‌دهند.

امیکرون بویژه در افراد دارای بیماری زمینه‌ای و ریز فاکتورها و افراد در معرض خطر می‌تواند موجب مرگ شود، اما خطر مرگ ناشی از سویه امیکرون نسبت به سویه‌های قبل کمتر است.

تاکید وزارت بهداشت بر تزریق دز سوم واکسن از نوع دو دز اول است، اما منعی وجود ندارد، که در صورت وجود واکسن مد نظر فرد در یک پایگاه، دز سوم واکسن از نوع دیگری تزریق شود.

به افرادی که از واکسن‌های نوترکیب استفاده کرده باشند تزریق واکسن غیر فعال همچون سینوفارم توصیه نمی‌شود.

افرادی که واکسن‌های سینوفارم، بهارات و برکت تزریق کرده اند دز سوم را می‌تواند از واکسن نوع آسترازنکا یا پاستوکووک تزریق کنند.

تحقیقات سازمان بهداشت جهانی بر روی سایر کشورها نشان داده که ۴۰ درصد افرادی که به سویه‌های قبلی کرونا مبتلا شدند، متاسفانه باز هم درگیر این سویه شده اند.

تکمیل واکسیناسیون علیه کووید ۱۹ در گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال و به ویژه دانش‌آموزان در اولویت قرار دارد