اعضای باند هک ۶۰۰۰ اکانت اینتساگرام به دام افتادند

رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری بزرگترین باند هک ۶ هزار اکانت اینستاگرام در کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و ۴۸۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و متهمان به کلاهبرداری ۳۵ میلیارد ریالی از هموطنان اعتراف کردند.

فارس نوشت: رئیس پلیس فتا استان مازندران از دستگیری بزرگترین باند هک ۶ هزار اکانت اینستاگرام در کشور خبر داد و گفت: تاکنون بیش از هزار و ۴۸۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و متهمان به کلاهبرداری ۳۵ میلیارد ریالی از هموطنان اعتراف کردند.

سامع خورشاد رئیس پلیس فتا استان مازندران اظهار کرد: درپی مراجعه چند تن از شهروندان مازندران‌ به مراجع قضائی و انتظامی استان شخصی ناشناس با دسترسی غیرمجاز به حساب کاربری آن‌ها در اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از آشنایان و دنبال کننده‌ها می‌کند از این رو موضوع در دستورکار پلیس فتا مازندران قرار گرفت.

وی ادامه داد: با ارائه مستندات شکات مشخص شد متهمان با سوءاستفاده از ضعف امنیتی موجود در اکانت آنها، دسترسی به اکانت پیدا نموده و با ارسال پیام‌های جعلی از سایر کاربران تقاضای وجوه می‌کردند.

رئیس پلیس فتا استان مازندران یادآورشد: متهمان ساکن قزوین بوده که با هماهنگی مقام قضائی، کارآگاهان اداره مبارزه با جرائم سایبری پلیس فتا استان مازندران طی عملیاتی پیچیده موفق به شناسایی و دستگیری نامبرده شدند.

خورشاد با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هزار و ۴۸۵ مالباخته در این پرونده وجود دارد و تعداد شکات نیز در حال افزایش است افزود: متهمان به کلاهبرداری ۳۵میلیارد ریالی از هموطنان اعتراف کردند.