اسکوچیچ حق دارد استقلالی‌ها را دعوت نکند

مربی اسبق دروازه‌بانان تیم ملی گفت: رفلکس‌های بدنی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال دختران ایران بسیار عالی است و این اصلاً با جثه و هیکل او همخوانی ندارد.

خبرورزشی نوشت: مربی اسبق دروازه‌بانان تیم ملی گفت: رفلکس‌های بدنی دروازه‌بان تیم ملی فوتبال دختران ایران بسیار عالی است و این اصلاً با جثه و هیکل او همخوانی ندارد.

نتیجه مساوی تیم فوتبال دختران ایران در اولین مسابقه جام ملتهای آسیا و درخشش دوباره زهره کودایی دروازه‌بان این تیم از نگاه بسیاری از فوتبالی‌ها دور نماند.

منصور رشیدی دروازه بان و مربی اسبق دروازه بانان تیم ملی فوتبال ایران، درباره بازی اول تیم فوتبال بانوان ایران در جام ملت‌ها، همچنین خط خوردن استقلالی‌ها از تیم ملی برای دیدار مقابل عراق اظهاراتی را مطرح کرد.

بازی تیم فوتبال دختران ایران مقابل هند را دیدید؟

نه! متاسفانه هیچ یک از کانال‌ها، این فوتبال را نشان نمی‌داد و این جای ناراحتی دارد. مثلاً همسر و دختر خود من دوست داشتند این بازی را ببینند و دائم از طریق اخبار رسانه‌ها پیگیر خبر بازی بودند.

فهمیدید که دروازه بان تیم ملی بهترین بازیکن این دیدار شد؟

او قبلا هم یکی از عوامل صعود تیم ما به این مسابقات بود. بخش‌هایی از این مسابقه را دیدم. ضربه ای که با سر به دروازه زدند و او به محض دفع آن زمین خورد و دوباره بلند شد و شوت بعدی را هم دفع کرد را دیدم. زهره کودایی یک دختر درشت هیکل است ولی با وجود این جثّه، رفلکس بدنی اش خیلی عالی است و باعث تعجب من می‌شود که چقدر با این هیکل خوب و سریع تغییر وضعیت می‌دهد.

حضور تیم دختران ایران در این رقابت‌ها را چطور ارزیابی می‌کنید؟

این اولین بار و اولین امتیاز تیم ایران در این مسابقات بود. بازی دومش هم با چین است که قهرمان فوتبال دنیاست و جزو تیم‌های مطرح جهان به شمار می‌رود. خیلی خوشحالم که این اتفاق افتاده چون ۳۰ میلیون نفر از جمعیت ایران را بانوان تشکیل می‌دهند و این امیدواری برایشان به وجود آمده که آنها هم بتوانند در عرصه‌های بین المللی خودشان و توانایی‌هایشان را به نمایش بگذارند.

در بازی دوم مقابل چین چه شرایطی را برای کودایی پیش‌بینی می‌کنید؟

قطعاً روز سختی را در پیش خواهد داشت. چین توانست در بازی اول حریفش را با ۴ گل مغلوب کند. قطعا آنها تلاش می‌کنند دروازه ایران را باز کنند و آمادگی روحی روانی زهره خیلی می‌تواند در این بازی تاثیر داشته باشد.

دیدار تیم ملی مقابل عراق را چطور پیش بینی می‌کنید؟

از نظر من این یک بازی تدارکاتی یا تشریفاتی بیشتر نیست. عراق تیمی‌نیست که بخواهد جلوی ایران را بگیرد یا مقابل ما، آن هم در تهران برد بیاورد. خوشبختانه توان تیم ملی ما اینقدر بالاست که نباید نگرانی از این بابت داشته باشیم. این تیم ملی شبیه تیم‌های قبل از انقلاب است که ما خیلی راحت سهمیه المپیک یا جام جهانی را می‌گرفتیم.

اسکوچیچ اعلام کرده استقلالی‌های موردنظرش برای تیم ملی را دعوت نمی‌کند. خبر دارید به خاطر کرونا این کار را نکرده؟

بله! او حق دارد استقلالی‌ها را دعوت نکند. مگر به تازگی جوکوویچ، تنیسور معروف کروات را به خاطر کرونا از استرالیا دیپورت نکردند؟ هر کس کوتاهی کند خودش ضرر می‌کند. با کسی شوخی ندارند. اسکوچیچ هم نمی‌خواهد در این شرایط سخت بازیکنان تیم ملی بابت این بیماری تهدید شوند.

چرا این وضعیت برای استقلالی‌ها بوجود آمد؟

باید دید این سهل انگاری در اردوی استقلال از طرف چه کسی رخ داده است؟ ایا هر هفته تست کرونا می‌گرفتند؟ اگر نمی‌گرفتند خودشان مقصر هستند. از این به بعد باید هر روز تست بگیرند. گرچه این وضعیت باعث می‌شود استقلال افت کند. حتم دارم این کرونا کار دست استقلال می‌دهد. این تیم اگر با پیکان بازی می‌کرد راحت برنده می‌شد و هوادار را هم می‌برد ولی یک سهل انگاری همه زحمات این مدت را بر باد داد.