ارائه لایحه بودجه به مجلس چند لایه می‌شود

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای ارائه چند لایه لایحه بودجه سالیانه به مجلس خبر داد.

فارس نوشت: عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای ارائه چند لایه لایحه بودجه سالیانه به مجلس خبر داد.

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس در گفت‌وگویی، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در جلسه امروز موضوع نحوه ارائه لایحه بودجه سالیانه کشور به مجلس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

وی افزود:‌ در این جلسه اعضای کمیسیون مصوب کردند که لایحه بودجه سالیانه کشور به صورت چند لایه به مجلس ارائه شود.

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت: طبق این مصوبه در مرحله اول ارائه لایحه بودجه عناوین برنامه‌ها ارائه می‌شود چرا که بودجه سالیانه باید مبتنی بر قانون برنامه باشد.

سلیمی خاطرنشان کرد: مرحله و لایه بعد بحث هزینه‌ها است که این بخش به دو قسمت تقسیم می‌شود هزینه‌های قابل اجتناب و هزینه‌های غیرقابل اجتناب.

وی افزود: در مراحل بعد بودجه دستگاه‌های اصلی سیاست‌گذار و در ادامه بودجه دستگاه‌های اجرایی  و خدماتی که دستگاه‌های اجرایی باید ارائه دهند قرار دارد.

عضو کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس اظهار داشت:مرحله بعد تفکیک قیمت تمام شده که اگر لایحه به این شکل ارائه شود باعث می‌شود تا همه ردیف‌های بودجه شفاف شود و امکان دسترسی به همه ردیف‌ها و  جداول بودجه وجود دارد و بودجه شفاف و قابل ارزیابی می‌شود.