اختلافات در «سیمرغ» گریبان گروه‌ها را گرفت/ اجرا بدون برق و تهویه

یکی از کارگردانانی که در عمارت سیمرغ اجرا داشت درباره مشکلاتی که شب گذشته برای اجرای آثار به وجود آمده است، توضیح داد.

یکی از کارگردانانی که در عمارت سیمرغ اجرا داشت درباره مشکلاتی که شب گذشته برای اجرای آثار به وجود آمده است، توضیح داد.

حامد شیخی نویسنده و کارگردان نمایش «داش آکل به روایت نوچه کاکارستم» که در تماشاخانه سیمرغ روی صحنه بود، درباره اتفاقاتی که شب گذشته جمعه ۱۴ مرداد در آخرین اجرای نمایش رخ داد به  مهر گفت: روز گذشته آخرین اجرای نمایش «داش آکل» بود که متاسفانه با مشکلاتی روبرو شد. مطابق قرارداد گروه ما و ۲ گروه دیگر روز گذشته در تماشاخانه اجرا داشتیم که اجرای ما ساعت ۱۸ بود اما ساعت ۱۶ به گروه اعلام کردند که آتش سوزی اتفاق افتاده و باید اجرا را کنسل کنیم، در حالی که وقتی به سالن مراجعه کردیم متوجه شدیم هیچ آتش سوزی در کار نیست.

وی ادامه داد: نزدیک اجرای نمایش بود که سیستم‌های اتاق فرمان را هم از جا کندند و از سالن خارج کردند! با شرایطی که اتاق فرمان داشت یکی از اعضای گروه برایمان اسپیکر آورد تا بتوانیم نمایش اجرا کنیم و قرار شد با نور سالن کار را به صحنه ببریم. اما وقتی می‌خواستیم ورود بدهیم یکی از کارمندان مجموعه به ما گفت از طرف مدیر قبلی دستور رسیده که نباید اجرا کنید. ما به دلیل حفظ احترام تماشاگران و مهمانان و سینماگرانی که از قبل دعوت کرده بودیم و چون شب آخر اجرایمان بود، علاقه‌مند به اجرای نمایش بودیم. در نهایت با لباس صحنه و گریم به میان تماشاگران رفتیم و وضعیت را برایشان توضیح دادیم اما تماشاگران پذیرفتند که با این شرایط هم کار را اجرا کنیم.

شیخی یادآور شد: زمانی که می‌خواستیم کار را شروع کنیم متاسفانه سیستم تهویه و برق سالن را قطع و درهای سالن را هم قفل کردند اما با همراهی تماشاگران و نور موبایل‌هایشان اجرا را شروع کردیم. البته در میانه اجرا درهای سالن باز شد و برق را هم وصل کردند اما اگر در همین فاصله اتفاقی برای یکی از تماشاگران رخ می‌داد چه کسی پاسخگو بود.

این کارگردان تئاتر در پایان صحبت‌هایش عنوان کرد: آنطور که شنیده‌ایم شراکت ۲ نفر از مدیران مجموعه به هم خورده و مدیریت به آقای کاظم دانشی منتقل شده است و مشکلات به وجود آمده هم به دلیل همین اختلافات رخ داده است.

در پیگیری مهر درباره اتفاقات رخ داده، کاظم دانشی مدیر جدید عمارت سیمرغ در گفتگوی کوتاهی که با  مهر داشت، عنوان کرد که به تازگی مدیریت مجموعه را در اختیار گرفته است و مشکلات پیش آمده مربوط به مدیریت قبلی [محمدحسن عبدالرحیمی] بوده است و تماشاخانه سیمرغ بعد از پایان تعطیلات در خدمت گروه‌های نمایشی خواهد بود.