احتمال ۲۰ سال زندان بیخ گوش ترامپ

براساس نتایج تحقیقات کمیته کنگره درباره حوداث شورش در کنگره، احتمال محکومیت طولانی مدت ترامپ به زندان وجود دارد.

مهر نوشت: براساس نتایج تحقیقات کمیته کنگره درباره حوداث شورش در کنگره، احتمال محکومیت طولانی مدت ترامپ به زندان وجود دارد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا تحقیقات کمیته منتخب مجلس نمایندگان در مورد شورش و حمله ۶ ژانویه علیه کنگره را یک نمایش سیاسی و ادامه اقدامات علیه خود توسط دموکرات‌ها عنوان کرده، حال نتایج این تحقیقات از احتمال محکوم شدن ترامپ خبر می‌دهند.

در همین ارتباط گفته شده است که اگر کمیته منتخب تحقیق در مورد حمله کنگره، نتایج خود از تحقیقات را به وزارت دادگستری آمریکا ارجاع دهد، ممکن است از نظر قانونی ترامپ با ۲۰ سال زندان روبرو شود.

گفته شده اگر در اتهامات کمیته تحقیق، ترامپ به مانع تراشی در روند کار کنگره محکوم شود، این اتهام تا حداکثر ۲۰ سال زندان همراه خواهد بود و این اتهام قبلاً از سوی دادستان‌ها علیه صدها شورشگر کنگره اعمال شده است.

از جمله در ماه نوامبر، «جیکوب چانسلی» که تصوریش در ساختمان کنگره با کلاه ایمنی شاخدار و پوست خز دست به دست شد، به دلیل مانع تراشی در روند کار کنگره به ۴۱ ماه زندان، ۳۶ ماه آزادی تحت نظارت و ۱۰۰ دلار جزای نقدی محکوم شد.

حامیان ترامپ تحقیقات کمیته منتخب را تلاش دیگری از سوی دموکرات‌ها برای جلوگیری از حضور دوباره ترامپ در رقابت‌های ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ می‌دانند.

ترامپ که همچنان اصرار دارد واقعاً در انتخابات ۲۰۲۰ «تقلب‌شده»، بارها به احتمال نامزدی مجدد خود اشاره کرده و تحقیقات مجلس نمایندگان را «شکار عمدی» با هدف منحرف کردن افکار عمومی از «شکست‌های عظیم» بایدن در اداره آمریکا عنوان کرده است.