آمریکا به اردوغان هشدار داد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ترکیه نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی جدید در شمال سوریه هشدار داد و تاکید کرد که چنین اقداماتی می‌تواند جان نظامیان آمریکایی در منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

ایسنا نوشت: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به ترکیه نسبت به انجام هرگونه عملیات نظامی جدید در شمال سوریه هشدار داد و تاکید کرد که چنین اقداماتی می‌تواند جان نظامیان آمریکایی در منطقه را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش المیادین، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه مبنی بر اینکه کشورش به زودی عملیات نظامی جدیدی را در شمال سوریه به راه می‌اندازد، واکنش نشان داد و گفت: هرگونه حمله جدید در شمال سوریه ثبات منطقه را به صورت گسترده‌تری از بین خواهد برد و اقدامات علیه داعش را در معرض خطر قرار می‌دهد.

وی افزود، واشنگتن نسبت به تشدید احتمالی فعالیت‌های نظامی در شمال سوریه احساس نگرانی شدیدی می‌کند و انتظار دارد که ترکیه که عضوی در ناتو است، به بیانیه مشترک صادره در اکتبر ۲۰۱۹ در خصوص عملیات نظامی در سوریه پایبند باشد.

روز دوشنبه رجب طیب اردوغان گفت که ارتش ترکیه تصمیم دارد عملیات نظامی را برای مبارزه با تروریسم در مرزهای ترکیه انجام دهد و تصمیم درخصوص این عملیات به زودی اتخاذ می‌شود.

وی افزود: گام‌های جدیدی را برای تکمیل منطقه امن در عمق ۳۰ کیلومتری شمال سوریه آغاز خواهیم کرد.