آمریکا: ادعای روسیه فریبی برای گمراه کردن است

مقامات آمریکا به اطلاعات خود استناد کرده و عنوان کردند که عقب‌نشینی نظامی اعلام شده روسیه از اوکراین فریبی برای گمراه‌کردن آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان است.

ایسنا نوشت: مقامات آمریکا به اطلاعات خود استناد کرده و عنوان کردند که عقب‌نشینی نظامی اعلام شده روسیه از اوکراین فریبی برای گمراه‌کردن آمریکا و دیگر قدرت‌های جهان است.

به گزارش وبسایت روزنامه واشنگتن پست، یک مقام آمریکایی گفت، واشنگتن اطلاعات معتبری به دست آورده که نشان می‌دهد ادعاهای روسیه، ممکن است کارزاری برای تحریف اطلاعات بوده تا آمریکا را گمراه کند. دو مقام دیگر آمریکایی و یک مقام اروپایی نیز این اطلاعات را تایید کردند.

این خوش‌بینی شدید نسبت به وجود راهی برای اجتناب از جنگ، تنها چند روز پس از آن به وجود آمد که رهبران روسیه اعلام کردند روند خارج کردن بیش از ۱۵۰ هزار نیروی از مرز اوکراین را آغاز کرده‌اند.

کرملین نیز ویدیوهایی منتشر کرد که در آن‌ها تانک و دیگر تجهیزات نظامی در حال ترک مرز اوکراین به وسیله قطار بودند. چهار مقام آمریکایی و اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود، از رهبران این کشور نقل کردند که معتقدند این تنها تلاشی برای مخفی کردن مقاصد واقعی روسیه در این منطقه بوده است.

این مقامات گفتند که نیروهای روسیه در نزدیکی مرز اوکراین به افزایش خود ادامه داده و گلوله‌باران در شرق اوکراین تشدید شده است. این موجب ناامیدی واشنگتن و کشورهای اروپایی است که نسبت به اجتناب از جنگ امیدوار بودند. روسیه همچنان به تمرینات نظامی در بلاروس – که همسایه اوکراین است – ادامه داده است و آمریکا فکر می‌کند این پوششی برای حمله است. این تمرینات قرار است یکشنبه هفته آینده به اتمام برسد.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا به خبرنگاران گفت، خطر حمله روسیه به اوکراین بسیار جدی است و مسکو فقط به دنبال بهانه‌ای برای آغاز این حمله می‌گردد.