آغاز عرضه سهام استقلال و پرسپولیس از ۱۵ اسفند

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روز یکشنبه 15 اسفند در فرابورس انجام می‌شود.

فارس نوشت: رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: عرضه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در روز یکشنبه ۱۵ اسفند در فرابورس انجام می‌شود.

حسین قربان‌زاده با تأیید اینکه دو باشگاه فرهنگی ورزشی استقلال و پرسپولیس موسوم به سرخابی‌ها در بازار پایه فرابورس درج شدند، اظهار داشت: ‌روز ۱۵ اسفند امسال کسانی که کد بورسی دارند می‌توانند از طریق فرابورس ایران در افزایش سرمایه این دو باشگاه در قالب خرید حق تقدم سهام مشارکت کنند.

وی افزود: در مرحله اول معادل ۵۰ درصد سرمایه ثبت شده هر یک از دو باشگاه که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان می‌شود را مردم و هواداران می‌توانند از طریق مشارکت در افزایش سرمایه سرخابی‌ها خریداری کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی ادامه داد: همه کسانی که کد معاملاتی دارند اعم از افراد حقیقی و حقوقی می‌توانند در پذیره‌نویسی و خرید حق تقدم سهام دو باشگاه سرخابی‌ها مشارکت کنند.

قربانزاده افزود: افزایش سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق سلب حق تقدم صورت می‌گیرد. به این معنا که منابع به دست آمده از این طریق طبق قوانین بازار در خود دو شرکت استفاده می‌شود و صرف افزایش سرمایه خواهد شد.

* تعیین‌ تکلیف بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی‌ سرخابی‌ها

وی در مورد بندهای حسابرسی در صورت‌های مالی دو باشگاه سرخابی عنوان کرد:‌ عمده این بندهای حسابرسی تعیین تکلیف شده‌اند و برخی هم بعد از اینکه این دو شرکت وارد فرابورس شوند به مرور تعیین تکلیف می‌شوند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی بیان کرد: این دو باشگاه دارایی ثابت دارند و ممکن است زیان انباشته هم داشته باشند اما ۷۰ درصد از ارزش‌گذاری دو باشگاه مربوط به برند آنها است که برند باشگاه ورزشی استقلال و پرسپولیس مربوط به خودشان است.

* ثبت برند سرخابی‌ها نزد اداره ثبت شرکت‌ها

قربان‌زاده در مورد اینکه آیا برند دو باشگاه ثبت شده است؟ گفت: برند این دو باشگاه فوتبالی مربوط به خودشان است و نزد اداره ثبت شرکت‌ها در ۴۵ طبقه ثبت علائم تجاری به ثبت رسیده است و حتی در نامه وزیر ورزش هم به صراحت ذکر شده است که این دو علامت تجاری مربوط به دو باشگاه فوتبالی استقلال و پرسپولیس است.

وی اظهار امیدواری کرد که هواداران فوتبال و طرفداران دو باشگاه بتوانند در فرصت باقیمانده تا ۱۵ اسفندماه کد بورسی دریافت کنند و بتوانند در افزایش سرمایه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس که در فرابورس انجام می‌شود، مشارکت کنند.

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی تأکید کرد: مهم‌ترین کار درج نماد معاملاتی این دو باشگاه بود که‌ نماد معاملاتی استقلال و پرسپولیس در بازار پایه نارنجی‌رنگ فرابورس درج شد.